A háború bennünk van (7.)

2012.02.24. 05:40

(Hetedik idézet Thomas Merton O.C.S.O. írásából)

7.
A szemlélődés a teljesen érett keresztény jele. Az em­ber többé nem rabszolgája vagy kiszolgálója a Mennyei Atyának, többé nem egy nehéz törvény félelemmel teli megtartója, és nem is egy engedelmes és alázatos fiú, aki túlságosan fiatal még, hogy részt vehessen az Atya tanácskozásaiban. A szemlélődés bölcses­ség, amely az embert Isten barátjává teszi. Arisztotelész ezt lehe­tetlennek tartotta. Hiszen - amint mondta - hogyan lehetne az ember Isten barátja? A barátsághoz egyenlő felekre van szükség. Pontosan ez az Evangélium üzenete:

"Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek. Nem ti választot­tatok engem, hanem én választottalak benneteket, s arra rendeltelek, hogy menjetek, teremjetek gyümölcsöt, maradandó gyümölcsöt. Ak­kor mindent megad nektek az Atya, amit a nevemben kértek tőle.

Ampelos.jpg
Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővessző. Aki bennem marad, s én benne, az bő termést hoz. Hisz nélkülem semmit sem tehettek. Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjétek és megkapjátok." (Jn 15,15-16).

Ha Isten gyermekei vagyunk, akkor "örökösök" is vagyunk, társörökösök Krisztussal, aki a testvérünk. Az örökösnek joga van Atyja birtokához. Bárkié is legyen a keresztény élet teljessé­ge, az többé nem kutya, aki az Atya asztala alatt a maradékot eszi, hanem fiú, aki az asztalnál ül és az Atyával ünnepel. Ponto­san ez az érett keresztény sorsa, hiszen Krisztus mennybemene­tele által - ahogy Szent Pál mondja - "Isten föltámasztott minket, és maga mellé ültetett a mennyben." (Ef 2,6).

A bejegyzés trackback címe:

https://hesykhia.blog.hu/api/trackback/id/tr354076797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása