Isten hozott, Kedves Olvasó!

2012.01.07. 09:41

icxcnika.jpgMiután egy anyaggal már a közepébe vágtam a blogolásnak, illenék pár szót ejteni arról, hogy miről is lenne szó.

Már régóta foglalkoztatnak a Jézus-ima, a hészükhaszta lelkiség, valamint a különböző keleti keresztény, nyugati keresztény és egyáltalán nem keresztény meditációs (elmélkedő) és kontemplációs (szemlélődő) módozatok. Sok évvel ezelőtt nehéz helyzetben voltam - illetve voltunk, mert ezzel nem csak én voltam így - nehezen lehetett bármiféle vonatkozó irodalomhoz hozzájutni. Ez mára valamelyest enyhült. Egyre többen érdeklődünk a téma iránt, és már szép számban lehet ilyen témájú könyveket is kapni. Sokat lendített a helyzeten az internet megjelenése is. De azért ne bízzuk el magunkat. Akár szimbolikusnak is tekinthető, hogy például azóta sem készült még el a Filokália teljes magyar fordítása.

Vannak azonban ennél sokkal nagyobb és érdekesebb kihívások. Hogyan lehet valaki a 21. század egyik európai városában hészükhaszta? Emeletesházak, bevásárlóközpontok és forgalmi dugók között hogyan lehet a sivatagi atyák vagy az athoszi szerzetesek életét élni? - Na ez az, ami ebből a blogból sem fog kiderülni.

Viszont amit ígérhetek, hogy sorban rakogatok fel olyan dolgokat a témával kapcsolatban, amiket lementettem és igyekszem minél több linket is összegyűjteni. Tervezek egy-két fordítást, na nem egy-az-egybe, hanem olyan recenzió-szerűen, vázlatosan, csak a lényeget kiemelve. Ezek általában mai gyakorlati jellegű tanácsok. Lesz egy csomó szép színes kép, mindenhonnan összelopkodva, a Picasám már tele van vele. 

Aztán majd meglátjuk. Ezzel a bloggal kapcsolatban nincsen semmi különösebb célom, se koncepcióm, se egyéb elképzelésem. Rábízom a Jóistenre. Ja, és a kommentelőkre, mert azt is lehet!

A bejegyzés trackback címe:

https://hesykhia.blog.hu/api/trackback/id/tr793525496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felician 2012.01.07. 21:44:05

Klassz!
Akkor én meg is nyitom a kommentek hosszú sorát! ;)
Nem te szerkeszted véletlenül a chotki.eoldal.hu lapot is?
Megkérdezlek, mi a véleményed az amott (is) fellelhető Anthony de Mello írásról a Jézus-imát illetően. Rám például inspirálóan hatott, de érdekel mások véleménye is: de Mello nyilván nem véletlenül van indexen egyfelől, és nyilván nem véletlenül nagy hatású szerző másfelől.
üdv és hajrá!
f

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2012.01.08. 14:38:05

@felician : Üdvözöllek!

A chotkit nem én szerkesztem. Szerintem új oldal lehet, mert már régóta guglizok a témában, de csak a napokban találtam rá.

a Mello írást nem találtam meg, csak egy rövid utalást, de természetesen érdekelne.

Mint első látogatónak jár egy ajándék csotki, ezek alapján meg tudod csinálni :-))
www.youtube.com/watch?v=oTE1fKKzzu0
Nekem nem megy.

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2012.01.09. 11:48:13

@felician : Köszi!

Tényleg inspiráló de van benne egy-két dolog amit szerintem pontosítani kell. Az egyik ráadásul pont az a téma, amiről szándékomban állt írni, úgyhogy ez lesz a következő posztom.

Chotki (törölt) 2012.01.10. 16:20:46

@m-athos: Kedvs m-athos
A chotki oldalt én szerkesztem és nagyon örültem, amikor egy jezsuita barátom felhívta a figyelmemet erre a blogra.
Nem vagyok nagy honlap-szerkesztő, de a chotki.eloldal.hu már egy jó ideje fennt van a neten. Előtte más ingyenes internet oldalakat használtam, így volt chotki.fw.hu is korábban de ezt az eoldal megjelenésével megszüntettem.
Engem is nagyon rég foglalkoztat a Jézus-ima, elolvasok mindent, amit találok róla. Egy könyvet is lefordítottam angolból a témában - a Zöls-S görög-katolikus kiadó meg is jelentette: Élni a Jézus-imát a címe
Remélem nem veszed tolakodásnak, hogy bejelentkeztem
Üdv: Tihamér - Chotki

Chotki (törölt) 2012.01.10. 16:28:02

@m-athos: Én már próbáltam chotki-t kötni és sikerült is. RÉgen találtam egy amerikai oldalt ahol bemutatták, de most youtube-on számos helyen találsz ilyent.Pl ez az egyik legjobb: www.youtube.com/watch?v=aclb0WatLPk

de számos mást is találsz ha beírod a youtube keresőjébe, hogy orthodos prayer rope

andronikos · http://andronikosz.blogspot.hu/ 2012.01.10. 17:16:51

@Chotki: Üdvözöllek!

Tetszik az oldalad, és csodálkozom, hogy csak mostanában találtam meg. Na nem baj, lényeg, hogy meg lett :)

A linket köszi, majd valamikor lesz egy ilyen bejegyzésem is.
süti beállítások módosítása