Utolsó kommentek:

Varga Zoltan 2017.01.26. 16:06:56

NE HARAGUDJANAK FELRAKTAM ,,ÉS PROBALOK SEGITSÉGET KÉRNI!!tüzelö VÁSÁSRLÁSRA kérek segitséget!!Engedjétek meg, hogy bemutatkoztam, Varga Zoltánnak hívnak, 2 gyermekemmel és beteg feleségemmel Vadnán élünk, egy komfortos kis családi házban. Becsületes keresztény emberekként nehéz helyzetünkből csak a Jóisten segíthet nekünk, ezért is gondoltam Önökre! Sajnos saját hibánkon kívül nehéz helyzetbe kerültünk! Feleségem fizetéséből havi 23 ezret vonnak le tartozás fejében, így bárminemű segítséget, élelmiszert is szívesen elfogadunk! Én jelenleg közmunkán vagyok, beteg feleségemet, Csillát gondozom (vizes láb, lábszárfekély), de jómagam is szívbeteg vagyok, amely mellé még cukorbetegség is társul Csillának kevés vörösvérsejtje, ill hemoglobinja van, dolgozni nem bír, fárad! Én inzulinos cukorbeteg vagyok (napi 2x)! Ezért kérnem a segítségeteket! Bővebb információ privát üzenetben! Köszönöm!//varga zoltan vadna szabadsag tér 15 vagy zola67@gmail.hu/butorlap fakéreg is jo 70 518 9043//vagy vargané szücs csilla erste bank 116 00006 00000000 2576 6862 NEM PÉNZT KÉREK FÁT!!fabian lajos sajovelezd fatelep 20 958 58 52

Bejegyzés: Jézus-ima rózsafüzér

aracs 2016.06.21. 16:41:18

Sajnálom, hogy nem jött létre az Összortodox Zsinat. Pedig szép lett volna, ha legalább az egységet demonstrálják. Aminek örülök, hogy a szerbek ott vannak.

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

Talita 2015.05.05. 11:48:00

Szeretettel várjuk a Keresztény Újságíró- és Bloggertalálkozóra, most szombaton, május 9-én 15 órától a budapesti Párbeszéd Háza Muzslay-termébe (Bp. VIII. ker. Horánszky u. 20.) Nagyon örülnénk, ha el tudna jönni!
Előadóink:
Köntös László (Reposzt blog)
Brouwer Pálhegyi Krisztina (KÉK nevelés)
Sárosdi Virág (Gyereketető blog)
A részleteket elolvashatja a talita.hu-n:
Miért érdemes jönni a IV. Keresztény Újságíró- és Bloggertalálkozóra?
www.talita.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2237:miert-erdemes-joenni-a-iv-kereszteny-ujsagiro-es-bloggertalalkozora&catid=34:ittesmost&Itemid=58
A szervezők nevében: Kölnei Lívia (talita.hu)

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

aracs 2015.01.07. 19:09:56

@Xinaf: Áldott,békés, karácsonyt Nektek!

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2015.01.03. 19:41:27

@aracs:
Nem nyugdíjas állás, ezért özönlenek a vallásos élsportolók a szerzetesek közé... jah, nem.

Láthatóan nem tudod, mi a szerzetesség, hogy mennyi lemondással jár. Nem csak az ortodox, de a katolikus is.

Egyébként a témához mi köze a szomszédodnak? Ne ítélkezz... ez nem a mi dolgunk.

Trofim testvér az egyházban igencsak szegénységben élt. A teljes nincstelenség ugyebár az. De ha nem így látod, add csak át azt, amit nem a létminimumra költesz a szegényeknek, és nézzük meg, mennyire vagy gazdag.

Nem nagyon ismered a specnaz kiképzését, igaz? Maradjunk annyiban, hogy egy ilyen kommandóst nem fogsz meglepni orvul, észrevétlenül. A kiképzése arról szól, hogy nem tudj ilyet tenni.

Egy szó, mint száz: ha ennyire hideglelést kapsz az ortodox egyháztól, miért vagy ezen az oldalon?

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

aracs 2014.12.30. 16:21:44

@Xinaf: Ha szerinted nincs semmi példaértékű abban, hogy egy sikeres élsportoló mindent maga mögött hagyva képes vállalni a szerzetességet, oké."

Első pillanatban valóban példaértékű. Második pillanatban ha jobban belegondolok, élsportolónak lenni nem egy nyugdíjas állás. Meddig lehet az ember élsportoló, mig meg nem öregszik? Tehát valami másik foglalkozása is kell hogy legyen.
Pál Feri atyánál már találkoztam ezzel a jelenséggel, sportolóbol papnak menni. Miért nem lepődtem meg ezen?Gondoljuk végig, nem könyebb annak a szerzetesi fegyelmet és engedelmességet megtartani, aki már korábban átesett egy hasonló kiképzésen, mint sportoló vagy katona?
Azon lepődnék meg ha a szomszédom elmenne szerzetesnek, és ott ki is tartana. Őt még mindig autóval viszi az apja, vagy a nagyapja, vagy az anjya, a középiskolába, pedig az csak 300 m -el van a házuktól....nem, nem mozgássérült...
Nálunk a háború befejezése után egy szerb katonatiszt római katolikus pap lett. Nem a papság volt a meglepetés, hanem, hogy szerb létére miért nem a pravoszláv egyházat választotta?
Tudod a szinglik, a minglik, a dinglik a buzik( esetleg kihagytam valakit?), korszakában, amikor részben miattuk, részben a kivándorlás, részben az asszimoláció miatt, templomaink, falvaink, kiürülnek, számomra az a példaártékű ha valaki itt marad, megházasodik és gyereki lesznek.

"Ha szerinted nincs semmi példaértékű abban, hogy egy tehetséges fiatalember, aki a képességeivel akár milliomos is lehetne, de ő csak az Úrért akar élni, oké."

Jaj ne, ez fáj!Úgy értetted, hogy az egyházban szegénységben él?
Ha egy háborúval sújtotta övezet ( Bosznia), pedofil, gyilkos,( egy szeminaristát kivégeztetett, mert nem akart lefeküdni vele) püspöke ilyen körülmények között él,www.youtube.com/watch?v=BsvVZjOOKVo, akkor egy olyan országban, amely nagyhatalomnak számít, sanyarúbb sorsa lenne az egyháznak?
Szerzetesekből lesznek a püspökök, tehát egy tehetséges fiatalember előtt az egyházban is nyitva az út a meggazdagodáshoz.

"Ha szerinted nincs semmi példaértékű abban, hogy egy ember, akit éveken át gyilkolni tanítottak, inkább vállalja a halált, mint hogy húsvét fényes ünnepén kezet emeljen valakire, oké.

Várj, ez így elég zavaros! A gyilkos orvul támadt, tehát nem volt választási lehetősége a szerzetesnek. nem tudta mi vár rá. Azután, úgy is lehet nézni, elengedte a gyilkost, mert ha volt ereje, miért nem teperte le és vette el fegyverét? Mi lett volna ha hagyja elmenni és még másokat is meggyilkol?

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2014.12.21. 00:24:34

@aracs:
Ha szerinted nincs semmi példaértékű abban, hogy egy sikeres élsportoló mindent maga mögött hagyva képes vállalni a szerzetességet, oké.
Ha szerinted nincs semmi példaértékű abban, hogy egy tehetséges fiatalember, aki a képességeivel akár milliomos is lehetne, de ő csak az Úrért akar élni, oké.
Ha szerinted nincs semmi példaértékű abban, hogy egy ember, akit éveken át gyilkolni tanítottak, inkább vállalja a halált, mint hogy húsvét fényes ünnepén kezet emeljen valakire, oké.
Ebben az esetben nem szóltam egy szót sem :)

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

aracs 2014.10.22. 11:10:28

@Xinaf: Elolvastam az írásodat a három orosz fiúról. Őszintén.
Bocs, de nem igazán látom mibe lehetnének példaképeink..Az, hogy szerzetesként gyóntat...hát mit mondjak...jótékonykodik....nagyon sokan ezt csinálják...bűnbánatot tart...gondolom, hogy volt neki miért..
Az , hogy meghaltak, nem ők vállalták a halált.Ha úgy halnak meg mint a muszlim országokban a keresztények, hogy vagy muszlim leszel vagy meghalsz, akkor ott kiálsz Isten mellett. Vagy mint nálunk a szerbek vérengzésekor, elmenekülhetettek volna a ferences atyák, de a néppel maradtak. Vagy mint Apor Vilmos, hogy védeni akarod a többieket..

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2014.09.30. 22:05:15

@aracs:
Nem egy ortodoxhoz képest mi vagyunk gazok. Sok ortodox pedig hozzánk képest az. A három optyinai újvértanú bárki előtt példakép lehetne.

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

aracs 2014.09.27. 23:06:05

@Xinaf: Igazad van, csak tudod idegesít amikor fönt kaszálunk, lent meg nől a gaz.

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2014.09.27. 19:56:40

@aracs:
Ez mind lehet igaz, de ez hogy jön a harangozási szokásokhoz? Amit én írtam, az éppen úgy igaz.
Egyébként kicsit általánosítasz. Nem minden ortodox utálja a katolikusokat, ahogy nem feltétlenül kell negatívan állni az ortodoxokhoz sem. Az ítélkezés Isten dolga, ne mi mondjuk meg, ki mennyire vallásos.

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

aracs 2014.09.25. 18:14:58

@Xinaf: Ezek világi templomok. Most divat vallásosnak lenni, mert az a nemzethez köthető. Aki szerb az ortodox.A valódi hit a cselekedetekbe kellene, hogy látszódjon. Azon kívül, hogy még jobban utálják a katolikusokat, a mennyiséggel a minőség nem változott.

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2014.09.20. 22:42:11

@aracs:
A világi templomokban általában van, de sok olyan templom is van (főleg a szerzetesiek) ahol 0-24-ben vannak szertartások, és ott tényleg szabadabban lehet ki-be járni. Nagyon változóak a szokások.

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

aracs 2014.03.10. 19:37:43

Azt látom itt ahol élek, hogy az ortodoxoknál nincs ilyen, hogy " Beharangoztak, kezdődik a mise" Mindenki akkor ás addig tér be a templomba, amikor eszébe jut neki, Van aki az elején van ott és nem marad végig, van aki akkor megy amikor már egy kicsit megritkult a társaság, van aki a végére...
Van itt valami szabály? Beharangozástól, kiharangozásig? Vagy ilyesmi?

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (53.)

Xinaf · http://xinaf.blog.hu/ 2013.05.30. 22:53:21

@m-athos:
Régi, de hátha még érdekel valakit: ez kevésbé szabályozott, mint a rózsafüzér a latin rítusban. Nem tragédia, ha nem mondunk, de természetesen lehet. Nincs olyan, hogy kell-e ezt vagy azt. A lényeg itt az, hogy a csotki morzsolgatása az imára fordítja figyelmünket.

Igazság szerint nem szoktak mást imát sem mondani rá, mint a Jézus imát. Persze ezt sem tiltja semmi, de a Jézus imának valahol fontos része a monotonitás, és saját tapasztalatom szerint célszerű ezt nem megtörni.

De a lényeg továbbra is az ima! Szinte mindegy a mód, csak fordítsuk a figyelmünket az Istenre!

(És nem idevágóan: nagyon tetszik az oldal!)

Bejegyzés: Jézus-ima rózsafüzér

felician 2012.12.26. 02:17:32

Halihó!

Na felzárkóztam, elolvastam, amit eddig írtál felekezet-egyház-témában, köszi, nagyon jó! Ha jól értem, még mindig van tervezett poszt (pl. eucharisztia-úrvacsora témában...?) Ne add föl!

Három kérdésem adódott még az apostoli-nemapostoli "egyházak", szentségeik és hasonlók kapcsán:

észbejutás időrendje szerint: :)

1. Athoszon pontosan kik működnek? - már olyan értelemben, hogy ennyire eltérő megítélés alá esik náluk pl. a latin csorgatásos keresztelés mint más ortodoxoknál...

2. Emlegeted a Jézus által alapított, meg hitújító (?) emberek által alapított "egyházakat". Milyen értelemben "hitújító" vagy reformer pl. Luther, míg mondjuk Nesztoriosz nem az? csak az a különbség, hogy N. már püspök volt a szakadáskor, Luther meg nem...? Vagy hogy?
Egyébként meg egy evangelikus valszeg szervezeti szinten is Jézustól eredezteti a saját felekezeti szervezeteit, pontosabban talán nem, vagy nem jelentősként veszi tudomásul azt, amit mi biztosan radikális törésnek fogunk fel. Nem? Vagy ők tudatosan és egyértelműen szakítottak valamivel, ami erről az oldalról lényeginek, arról az oldalról meg kimondottan elvetendőnek számított? Mi alapján mondható ki bizonyosan, hogy náluk nincs apostoli folytonosság, míg emitt van? Ezt ők is tudomásul vennék? Ha nem, simán csak tagadnák vagy másként is értelmezik mindezt?

3. Ki számít ma ténylegesen monofizitának? Vannak ilyenek?

köszi!

:)
f

Bejegyzés: Mi a fizita?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2012.11.25. 23:43:53

Szia! Ez még mindig az egyik legjobb blog a témában, gyakran jövök ide. Irigylem a rendszerezői tehetséged, bárcsak nekem is lenne ekkora kitartásom, akkor már régen megszabadultam volna az íróasztalomon tanyázó több kilós jegyzetkupactól. :) Erről jut eszembe: megvan neked szövegfájlban Thomas Hopko atya itt és más honlapokon részletekben közölt írás-gyűjteménye? Amennyiben igen, szívesen venném, ha átküldenéd. bikmakkblog [kukac] gmail [pont] hu

Más: holnapután, azaz kedden ha ráérsz:
A JEL Könyvkiadó és az Odigitria Kiadó szeretettel vár minden kedves érdeklődőt frissen, illetve a közelmúltban megjelent kiadványainak közös bemutatójára. A könyvbemutatót 2012. november 27-én kedden délután 17.30 órakor a Panagia Központban tartják. A bemutatott kötetek a helyszínen 30 % árengedménnyel megvásárolhatók. A kiadók egyéb kiadványai is nagy kedvezménnyel kaphatók. (Szimandron.hu)

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (43.)

Chotki 2012.07.13. 12:44:18

Kedves m-athos
Mostanában egyre több szó esik az egyházi gyakorlatokról, hagyományokról (ami végül is nem baj, sőt hiánpótló), de szerintem a blog általad deklarált szándékától kicsit eltérve, egyre kevesebb a egyéni szemlélődésről, Jézus-imáról, a nagyvárosi remeteségről. Ezt nem kritikának csak észrevételnek szántam.

Bejegyzés: Az orthodox istentisztelet (24.)

Chotki 2012.07.10. 15:29:06

Felnőtt, hitét ismerő keresztény ember a hittani kongregáció véleménye nélkül is tudja, hogy mi egyeztethető össze a hitével és mi nem. Természetesen nem vonom kétségbe, hogy erre szükség van, főleg azoknak akik mindenhonnan csipegetni akarnak. De Mello-nak azonban vannak jó és használható írásai és nem utolsó sorban prófétai kijelentései is. Ez alatt értsük azt, hogy a próféták mindig önkritikára is sarkallták az intézményes vallásosságot. Ritka kivételtől eltekintve (Dávid és Nátán) mindig üldözték is őket és úgy végezték mint Jézus, vagyis a "hatalom" üldözte őket, mert rámutattak a valóságra és a hamisságra. Ha a Hittani Kongregáció igazán be akarja tölteni a szerepét, akkor figyel arra is, hogy az élet sokszor más mint a tanok és a dogmák. Ezt persze nem lehet jogszabályszerűen megfogalmazni. De Mello számos írása inkább olyan mint Jézus példabeszédei - gondolatébresztő és állásfoglalásra is késztet. Jézus is mindig példabeszédekben tanított - mondja az Evangélium. És azt is, hogy a jót tartsátok meg a rosszat vessétek el. Remélem ezzel nem botránkoztatom meg a kicsinyeket, a nagyok pedig úgyis értik. Őszintén szólva nagyon nehéz az intézményes egyháznak (akár Katolikus, akár Ortodox, akár Protestáns) megőriznie az egyensúlyt a tanítás és a megélt valóság között. Nem szívesen lennék a "tanító tekintély" szószólója. Lényeg, hogy folyamatos önkritika is kell az egyensúlyhoz, nem csak a betű szerinti állásfoglalás. (tudjuk az Ószövetségből és az Evangéliumokból, sőt a történelemből is, hogy ez hova vezethet. Mondom mindezt hívő katolikusként, aki szereti az egyházát, mint pl Szent Ferenc is szerette és életével mégis változtatásokra "kényszerítette", de belülről és nem kívülről.

Bejegyzés: Megjegyzések de Mello gondolataihoz